Influencers zijn geen reclameborden

De combinatie van negatieve en positieve berichten rond influencers verwart momenteel mensen of ze wel of niet met hen moeten werken. Het aantal advertentie-inhoud van influencers is met 35% gedaald, wat in tegenspraak is met het idee dat dit de beste tijd is om met hen samen te werken. En toch is er een manier om vanuit een creatief perspectief het maximale uit de samenwerking met een influencer te halen. Beïnvloeders, talenten, beroemdheden en creatievelingen creëren een cultuur om hen heen. Ze zetten zelf trends, beïnvloeden andere mensen en doen wat ze doen omdat ze het leuk vinden om de wereld om hen heen te creëren. Je moet ze niet behandelen als media die je kunt kopen, maar als echte influencers en het meeste uit hun creativiteit halen.

Veel marketeers aarzelen om de volledige creatieve controle over te dragen aan de influencer waarmee ze samenwerken. Als je een reclamebord wilt, maak dan een reclamebord voor jezelf. Influencers zijn creatief in hart en nieren en willen erbij betrokken worden. Hoe meer verantwoordelijkheid ze voelen, hoe beter het resultaat voor jullie beiden zal zijn. Uiteindelijk houden creatieve mensen ervan om behandeld te worden als creatieve mensen. Het is belangrijk om hun ideeën te waarderen en ze vanaf het begin op te nemen in het ontwerpproces van uw campagne, zodat u het meeste uit hun creativiteit haalt.

Waarom PR-professionals niet betrokken zouden moeten zijn bij sociale media

Als u denkt dat u zowel PR als sociale media kunt beheren in dit “nieuwe normale” tijdperk, bewijst u uw bedrijf of klanten een slechte dienst. De taak van PR is natuurlijk om inhoud te creëren en deze op sociale netwerken te publiceren, maar dit is slechts een klein deel ervan. U kunt veel meer krijgen als u een toegewijde socialemediamarketing-specialist inhuurt om uw berichten af ​​te stemmen op de huidige trends.

Ten eerste worden PR en social media marketing niet op dezelfde manier gemeten. Elk social media-platform heeft specifieke statistieken om te analyseren. Er zijn ook veel sociale media-statistieken waar PR-professionals niet eens van op de hoogte zijn. En nog belangrijker: de doelen van elke discipline zijn niet hetzelfde. PR-trends vallen niet noodzakelijk samen met trends op sociale media. Het volgen van trends op sociale media is misschien geen PR – en vice versa.

Er zijn nuances in sociale netwerken die PR nooit zal aanraken. Een bedrijf kan bijvoorbeeld een bericht op sociale media publiceren over een evenement waarover een PR-specialist nooit een journalist zal informeren. Vaak realiseren PR-professionals zich ook niet dat de ontwikkeling van sociale media-inhoud tijd en dezelfde strategische focus kost als PR.

Het belang van employer branding

Sterke employer branding is een belangrijk kenmerk van een succesvol merk, maar wordt vaak over het hoofd gezien ten gunste van consumentgerichte branding, waarbij de nadruk ligt op logo’s, communicatie of campagnes in traditionele media en sociale media. De waarde van employer branding mag echter niet over het hoofd worden gezien. Wat vertegenwoordigt een employer brand precies? Simpel gezegd, het is de reputatie van het bedrijf als werkgever.

Het merk van uw werkgever beïnvloedt hoe huidige en potentiële werknemers uw merk zien, maar het heeft ook invloed op de indruk die u maakt op aandeelhouders en het publiek. Je zou kunnen denken dat de verantwoordelijkheid voor een sterk employer brand uitsluitend bij de HR-afdeling ligt. Dit is echter niet altijd het geval.

Er zijn andere medewerkers en afdelingen die een belangrijke rol spelen bij branding. CEO’s spelen bijvoorbeeld als bedrijfsleiders een sleutelrol in hoe een merk door mensen wordt gezien, aangezien het zich op de hoogste positie in het bedrijf bevindt en daarom het meest zichtbaar is.

Ook de marketingafdeling van uw organisatie speelt een belangrijke rol. Op dezelfde manier waarop marketeers merken helpen bij het vinden van nieuwe klanten, kunnen ze helpen talent te werven via online en sociale mediacampagnes.

Het hebben van een sterk werkgeversmerk kan een belangrijke troef zijn voor uw bedrijf. Niemand wil werken voor een bedrijf met een slechte reputatie. Wanneer medewerkers zich gerespecteerd en gepassioneerd voelen over het werk dat ze doen, zullen ze trots zijn. Het ontwikkelen en behouden van uw employer brand zorgt niet alleen voor een aangenamere werkomgeving, maar ook voor een productievere.

Tweede golf van COVID-19-pandemie is de belangrijkste bedreiging voor bedrijfscontinuïteit

Gezondheidsexperts waarschuwen al weken voor een tweede golf COVID-19, die veel merken en bedrijven in gevaar kan brengen. In het nieuwe Return to Work-onderzoek van International SOS is gekeken naar de impact van COVID-19 op de bedrijfsvoering. Ondanks de huidige focus op terugkeer naar de normale gang van zaken, heeft 21% van de respondenten nog steeds geen pandemieplan.

Het verbaast ons dat, hoewel de overgrote meerderheid van de bedrijven bang is voor een tweede golf van COVID-19, velen nog steeds geen pandemieplan hebben. We moeten ons ervan bewust zijn dat er naast de aanhoudende pandemie nog verschillende uitdagingen kunnen zijn die moeten worden aangepakt.

Risico’s voor de geestelijke gezondheid worden gerangschikt als de vierde grootste bedreiging voor de bedrijfscontinuïteit. Meer dan 17% van de ondervraagden zei dat psychische problemen de continuïteit van hun bedrijfsactiviteiten al hebben beïnvloed.

Het probleem van de geestelijke gezondheid, een potentieel ernstige bedreiging voor de veerkracht van bedrijven, is onder de aandacht gebracht door de COVID-19-pandemie. Thuiswerken, isolatie en onzekerheid treffen veel werknemers. Het is belangrijk dat het bedrijf dit probleem in de toekomst aanpakt door ondersteuning te bieden aan zijn medewerkers.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/